Web zprávy

Čím nahradit pečivo | Blesk.cz

Při vysazení pečiva je třeba nahradit chybějící sacharidy a vlákninu ve stravě. Sacharidy jsou hlavním zdrojem energie pro organismus, takže by jejich nízký příjem mohl vést ke slabosti, závrati a únavě. V jídelníčku je v podobě přílohy můžou nahradit například brambory, rýže, luštěniny, ale i (ideálně celozrnné) těstoviny. Místo obloženého chlebu je možné snídat například obložené omelety nebo kaše, vyrobené z obilovin nebo pseudoobilovin, v případě dospělých konzumentů zejména nemléčných. Kaše je dobré nepřemastit spoustou tuku a sladit ovocem, případně medem, ovocnými sirupy, březovým cukrem nebo stévií. Všechny tyto potraviny obsahují také poměrně velké množství vlákniny, kterou obsahuje zejména pečivo celozrnné. Obsahuje ji ale také zelenina a ovoce (s tím ale opatrně, obsahuje hodně jednoduchých cukrů).

Z praktického hlediska lze pečivo nahradit i třeba krekry, které oproti pečivu neobsahují tolik tuku. V případě svačinek je možné vytvořit wrapy z velkých listů salátové zeleniny nebo řasy nori. Pokud je třeba vyřadit některé obiloviny kvůli celiakii, stále je možné sáhnout po bezlepkových variantách pečiva – ty kupované jsou ovšem poměrně drahé, ty domácí zase pracné. Obecně se však většina výživových poradců shoduje na tom, že pečivo z jídelníčku není třeba vysazovat úplně, jen bychom měli vybírat celozrnné varianty a i v jejich konzumaci být střídmí.

Takhle vypadají kakaové boby, ze kterých se eventuálně stane čokoláda.

Chia semínka jsou produktem šalvěje hispánské z jižní Ameriky

Z čeho je curk?

Proč je důležité, aby strava obsahovala proteiny?



Také přečtěte

Registrace pro seniory na 70 let od pondělí. Zdravotní stav se zohledňovat nebude

Nyní se očkují především zdravotníci, klienti a zaměstnanci domovů pro seniory a senioři nad 80 …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít k navigační liště