
Google postupně zavádí další nové nástroje s využitím umělé inteligence (AI) ve svém reklamním systému Google Ads. Zatím se objevují především na americkém trhu, uvedeny by ale měly být postupně i v dalších zemích včetně Česka, zaznělo na úterním setkání s novináři za účasti Františka Štrupla, zodpovídajícího v Googlu za spolupráci s e-commerce a retail společnostmi v České republice a na Slovensku. Kdyby se tak konkrétně mohlo stát, zatím upřesněno nebylo.
Google využívá AI ve svých reklamních produktech už od roku 2016 a běh reklamních kampaní už tak může být plně poháněn AI. Nově se testuje konverzační AI v reklamách, díky čemuž by marketéři mohli při správě a přípravě kampaní konverzovat s reklamním systémem jako s členem týmu. Reklamní systém pak dokáže připravit celou kampaň, sám navrhovat klíčová slova, titulky, popisky a kreativu a pomůže i kampaň zacílit.
Novinkou je také Product Studio, zatím jen v USA. Je to nová sada bezplatných nástrojů využívajících AI pro snazší práci s obrázky. Pomůže vytvořit scény, ale také zlepšit rozlišení obrázku, nebo upravit jeho pozadí.
AI dnes také dokáže adaptovat videa do jiných formátů (kampaň s videi v různých formátech má podle dat Googlu o 20 % více konverzí oproti pouze horizontální kampani). Výroba videí na YouTube má být rychlejší a snazší, především v případě krátkometrážních videí konzumovaných na malé obrazovce. Dnes už čtvrtina inzerentů využívá v YouTube video kampaních automaticky generovaná videa.
Podle průzkumu adMeter agentury Median z května 2023 tráví Češi na YouTube v průměru 113 minut týdně a měsíčně YouTube zhlédne 7,4 milionu diváků, týdně je to pak 5,9 milionu diváků. Téměř celá populace ve věku 15-44 (98 %) navštíví YouTube alespoň jednou měsíčně.