Web zprávy

Hraní si s panenkami rozvíjí podle vědců empatii

Studie sledovala celkem 33 dětí ve věku 4-8 let, dívek i chlapců, kteří všichni měli za úkol hrát si s panenkami Barbie. Výsledky ukázaly, že při hraní si s panenkami dochází k zapojování té části mozku, která pomáhá dětem rozvíjet empatii k ostatním lidem a společenskou obratnost.

Vědci z Cardiffu také zjistili, že hra s panenkami aktivovala více než jiné tvůrčí činnosti, používání takzvaného Sulcus temporalis superior (STS), jehož funkce se nejčastěji dává do souvislosti se sociálním chováním.

STS totiž rozvíjí schopnost správně přisoudit sobě i ostatním různé duševní stavy (jako jsou touhy, úmysly a přesvědčení), pochopit, že jsou tyto stavy u různých osob odlišné, a na základě jejich správné interpretace porozumět chování druhých.

Sociální výhody panenek byly navíc pozorovány, i když si děti hrály samy – spíše než s ostatními – a byly stejné u dívek i chlapců.

„Díky hře s panenkami si děti vytvářejí své vlastní malé imaginární světy, na rozdíl od her, kde musí řešit problémy nebo stavět. Panenky suplují živé jedince a děti o nich tak smýšlejí. To je vede k přemýšlení nad jejich charaktery a způsobem komunikace. Panenky jim proto pomáhají v sociálních dovednostech, které budou v pozdějším životě potřebovat,” říká vývojová výzkumná pracovnice Sarah Gersonová z Cardiffské univerzity pro Daily Mail.

Také přečtěte

Na teplické oslavě byl kromě Paroubka a Hniličky i krajský policejní ředitel Husák | iROZHLAS

Sobotní oslavy narozenin exposlance Petra Bendy se zúčastnil podle zjištění Radiožurnálu i liberecký krajský policejní …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *