Web zprávy

Jako na parkovišti. Do prodejny Tesco už se nevejdete, určí semafor


Je to jako na parkovišti. U stropu pražského obchodního centra Nový Smíchov visí digitální tabule, která oznamuje aktuální počet lidí v prodejně a maximální povolenou kapacitu 348 nakupujících. Pokud jste v pořadí 349., musíte si na nákup počkat.

Podobný systém, který je jedním z opatření, jak snížit riziko nákazy nemoci covid-19, Tesco instalovalo také ve své prodejně v Edenu. Jaké to je omezovat počet zákazníků, si vyzkoušelo už na jaře počítáním „z hlavy“. Před některými prodejnami se tvořily hloučky lidí, kteří se do prodejny nevešli.

Teď roli „policajta“ převzaly počítače. „Zdraví a bezpečnost našich zákazníků a kolegů je pro nás prioritou. Uvedené řešení je pilotní projekt, který momentálně běží na 20 obchodech a díky systému kamer nám umožňuje přesně evidovat aktuální počet zákazníků na prodejní ploše,“ říká mluvčí Tesca Václav Koukolíček.

Řetězec je tak podle něj připraven na zavedení opatření ohledně maximálního možného počtu zákazníků na prodejní ploše, jako je tomu například na Slovensku.

Investic do technologií, které nějakým způsobem předcházejí šíření nemoci, přibývá, a to i ve vztahu k zaměstnancům. Třeba v pražských a bratislavských kancelářích firmy Philip Morris speciálního přístroj detekuje, zda nemají zaměstnanci teplotu a zda mají nasazenou roušku.

„Přijdete do práce, postavíte se před takový stojan, který vás nasnímá kamerou a pokud nemáte roušku, upozorní vás, že si ji máte nasadit. Pokud máte teplotu, pošle vás domů,“ uvedl mluvčí slovenské pobočky Juraj Králík. Systém jde však jednoduše ošálit tak, že si roušku kdekoliv v kanceláři sundáte.

Také přečtěte

Na plakátech Ho Či Min i Lenin. Sjezd vietnamských komunistů vybere vedení země

Sjezd se koná za poměrně dobré epidemické situace. Vietnam s 95 miliony obyvatel patří mezi …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *