Web zprávy

Množství hackerských útoků na školy stouplo podle Kaspersky o 350 procent. Problém měly i s phishingem | iROZHLAS

Množství hackerských DDoS útoků na vzdělávací instituce vzrostlo ve všech měsících prvního pololetí po celém světě včetně České republiky nejméně o 350 procent. DDoS (Distributed denial of service) útoky mají za cíl přehltit síť, až dojde k jejímu zhroucení. Vyplývá to z dat antivirové firmy Kaspersky.



Praha

Sdílet na Facebooku


Sdílet na Twitteru

Sdílet na LinkedIn

Tisknout


Kopírovat url adresu



Zkrácená adresa




Zavřít



Množství hackerských DDoS útoků na vzdělávací instituce vzrostlo ve všech měsících prvního pololetí po celém světě včetně České republiky nejméně o 350 procent. DDoS útoky mají za cíl přehltit síť, až dojde k jejímu zhroucení. Vyplývá to z dat antivirové firmy Kaspersky | Foto: Sergei Karpukhin | Zdroj: Reuters

Jedním z hlavních problémů v případě DDoS útoků je délka jejich trvání. Ta se může pohybovat mezi dny až týdny, což způsobuje výrazné narušení provozu napadených organizací. V tomto případě tak studenti nebo zaměstnanci škol neměli několik dní přístup k důležitým materiálům.


Přetížený internet. Netflix vyhoví požadavku EU, aby kvůli koronaviru přestal vysílat ve vysokém rozlišení


Číst článek

Vzhledem ke koronavirové pandemii se na jaře a v létě připojovalo k internetu daleko více lidí než obvykle. To vedlo k častějším hackerským útokům na počítačové sítě. Celosvětově se tak v prvním čtvrtletí zvýšil celkový počet DDoS útoků o 80 procent ve srovnání se stejným obdobím za rok 2019. Velkou část tohoto nárůstu představovaly útoky na zdroje vzdělávacích institucí.

Při DDoS útocích se hackeři prostřednictvím sítě ovládaných počítačů, takzvaného botnetu, snaží zahltit síťový server svými požadavky, což vede ke zhroucení celého serveru a odepření přístupu uživatelům.

DDoS útoky ale nebyly jedinými kybernetickými hrozbami, kterým pedagogové a studenti letos na jaře čelili. Od ledna do června se 168 550 uživatelů setkalo s hrozbami, které byly zamaskované jako oblíbené výukové videokonferenční aplikace (Moodle, Zoom, edX, Coursera, Google Meet, Google Classroom, Blackboard).

Učitelé byli také vystaveni rostoucímu počtu phishingových stránek a e-mailů, zneužívajících jména stejných platforem.

ČTK

Sdílet na Facebooku


Sdílet na Twitteru

Sdílet na LinkedIn

Tisknout


Kopírovat url adresu



Zkrácená adresa




Zavřít





Také přečtěte

Angličan čekal na Srí Lance na kriketový zápas 10 měsíců. Stejně ho neviděl

Jen málo sportovních fanoušků se může pochlubit takovou vášní ke svému sportu jako Rob Lewis …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *