První jízda byla určena hostům a médiím. Pravidelně pro veřejnost začnou doubledeckery jezdit od 1. listopadu.
Tehdy je dopravní podnik nasadí napřed na linku 78 spojující Globus a průmyslovou zónou Hrabová. V sezoně, tedy od 1. května, pak budou doubledeckery jezdit na lince 88 mezi ostravskou zoo a Dolní oblastí Vítkovic.
Dopravní podnik Ostrava se stane prvním dopravcem v zemi, který bude doubledeckery provozovat na běžné lince. Za každý autobus zaplatil DPO necelých 15 milionů korun.
Doubledeckery jsou čtyři metry vysoké, mají klimatizované spodní podlaží, mechanickou plošinu pro invalidní vozík a wifi připojení v obou podlažích.
DPO usiloval o zařazení doubledeckerů do městské hromadné dopravy tři roky. Zpočátku ale nemohl najít dodavatele.
„Do prvních dvou soutěží se nikdo nehlásil, protože většina doubledeckerů ve světě má dieselové motory a my žádali alternativní pohon. Do konce roku 2020 totiž chceme mít všechny vozy městské hromadné dopravy ekologické,“ řekl ředitel DPO Daniel Morys poté, co třetí soutěž vyhrála firma Scania s nabídkou, že dodá vozidla poháněná stlačeným zemním plynem.
V autobusech bude platit běžný tarif městské dopravy.