Kde tedy musí řidiči počítat s komplikacemi?
Dálnice
Dálnice D1
Projet dálnici spojující hlavní českou metropoli s druhým největším městem bez omezení, je zatím nesplnitelný sen každého řidiče. Ještě v červnu by měla začít oprava úseku mezi Všechromy a Mirošovicemi u Prahy (16. – 20,8 km). Nejvytíženější úsek dálniční úsek v Čechách musí být opraven kvůli špatnému podloží. Provoz bude zachován 3 + 3 jízdní pruhy, ty budou ale zúžené. Omezení by měla trvat až do srpna 2023.
V průběhu devítileté rekonstrukce dálnice D1 se oprav nedočkal jeden z nejstarších mostů na autostrádě. Až letos. Opravy na mostu Šmejkalka (23. – 27 km) by měly podle ŘSD začít ještě v červnu. V září by mělo být vše hotové. ŘSD za opravu zaplatí 1,4 miliardy korun.
Zdržení kvůli opravě Barrandovského mostu? Průměrně minuta, ukazují data
S dopravním omezením kvůli modernizaci a rozšiřování odpočívky Střechov musí řidiči po celé léto počítat na 52. km. Silničáři tu zdvojnásobují počet parkovacích míst nejen pro kamiony, ale i pro osobní vozy. Pro malé cestovatele tu vznikne dětské hřiště.
Dálnice D2
Ředitelství silnic a dálnic plánuje ještě v červnu zahájit opravu mostu u obce Starovičky. Další dopravní omezení na trase Brno – Bratislava by měla přibýt v červenci – silničáři začnou opravovat mosty u obce Hustopeče a odpočívku u obce Lanžhot.
Dálnice D3
V červenci začnou silničáři opravovat povrch dálnice mezi 62,3 až 70. km u obce Chotovany. Omezení by mělo potrvat do září.
Dálnice D4
Částečně uzavřená je nadále dálnice D4 u obce Stará Huť. Silničáři tu kompletně opravují zdejší mosty. Hotovo by mělo být v roce 2023.
Pozor na nebezpečné nehody: Toto jsou místa, kde Češi nejčastěji bourají
Dálnice D5
Na výpadovce z hlavního města do západních Čech začne v červenci několik omezení. U Rudné se opravy budou týkat povrchu vozovky s vyjetými kolejemi (pravý pruh 5,5 – 9. km; levý pruh 8,9 – 3,8. km). Ve Zdicích na 32,8. km ve směru na Rozvadov dojde k výměně stávající protihlukové stěny.
Dálnice D7
U města Louny je stále nutné počítat se zdržením kvůli stavebním pracím na obchvatu. Silničáři tu rozšiřují kapacitu silnice. Stavba by měla být hotová v roce 2023.
Dálnice D10
Do července příštího roku musí řidiči počítat s částečnými uzavírkami dálnice D10 poblíž Benátek nad Jizerou. Silničáři opravují vozovku, protihlukové stěny i opěrné zdi. Stejně tak rekonstruují části zdejších mostů včetně výstavby nové dešťové kanalizace.
Silnice I. třídy
I/27 Přeštice (Plzeňský kraj)
S dopravním omezením kvůli výstavbě přeložky na kapacitní čtyřpruhovou komunikaci musí počítat řidiči mířící směrem z Plzně do Klatov.
I/9, 1/16 Mělník (Středočeský kraj)
V Mělníku pokračuje výstavba obchvatu města. Druhá etapa by měla skončit ještě v letošním roce.
Není kamení. Stavbaři na dálnici D4 použijí i hlušinu z uranových dolů
I/38 Církvice (Středočeský kraj)
Ještě v letošním roce by měla skončit výstavba obchvatu obce. Zatím však musí řidiči počítat s určitými dopravními omezeními kvůli stavební technice.
I/36 Časy – Holice (Pardubický kraj)
Původní silnici, která již nevyhovuje jak kapacitně, tak i z pohledu bezpečnosti, nahradí zbrusu nová. Práce za téměř 200 milionů korun bez DPH začaly letos, hotovo má být příští rok.
I/11 Doudleby nad Orlicí (Královéhradecký kraj)
Už v příštím roce nebudou muset řidiči přijíždějící do Doudleb nad Orlicí zdolávat nebezpečný úsek silnice I/11 s prudkým stoupáním a klesání a tím pádem i nepřehlednými křižovatkami. ŘSD staví přeložku této silnice. Řidiči by se po nové cestě měli projet v příštím roce. Zatím je ale nutné kvůli těžké nákladní technice tudy projíždět opatrně.
I/4 Chraštice (Středočeský kraj)
Až do konce září budou silničáři opravovat mezi 56. – 62. km povrch silnice spolu s hranicemi vozovky a také odvodnění. Řidiči tak musí počítat se zdržením. Navíc je silnice využívána nákladními automobily kvůli výstavbě „sousední“ dálnice D4.
I/43 Hradec nad Svitavou (Pardubický kraj)
Realizace přeložky bude velkým přínosem pro celé město Svitavy, zejména pak pro obyvatele žijící v blízkosti stávajících silnic I/43, I/34 a II/366 procházejících centrem města. Stávající silnice I/43 má totiž od křižovatky se silnicí II/366 až po napojení na I/35 nevyhovující směrové a výškové poměry a je vedena převážně těsnou zástavbou městských částí Lány, Svitavy a Lačnov. Ve zmíněných ulicích je nyní potřeba počítat s větším provozem nákladních aut a těžké techniky.
Stavba D55 se potýká s potížemi. Zvyšování cen ji výrazně prodraží
I/42 Brno (Jihomoravský kraj)
S dopravními komplikacemi musí řidiči počítat u Husovického tunelu. Silničáři tu staví úsek Velkého městského okruhu – Rokytova. Ten by měl v budoucnu ulevit právě dopravě směřující od zmiňovaného tunelu. Obchvat by měl být hotový v roce 2024. O kousek dále probíhá výstavba další části, a to u Tomkova náměstí. I tady se po novém asfaltu svezou řidiči nejdříve v roce 2024.
I/55 Přerov (Olomoucký kraj)
V letošním roce by měl být dokončen průtah městem Přerov. Silničáři tu rozšiřovali a tudíž i znásobovali kapacity komunikace. Kromě nového asfaltu tu přibyly i protihlukové stěny, stejně tak bylo nutné zajistit přeložky sítí.
Barrandovský most v Praze
V polovině května začala oprava stěžejního dopravního uzlu v Česku – Barrandovského mostu. První fáze potrvá téměř čtyři měsíce. Silničáři nabádají řidiče, kteří nemusí přes most jet, ať raději využijí jiné trasy.