Web zprávy

Seniory nakažené virem u nás nechceme, odmítají lázně premiérův návrh


Vláda tak oprášila plán z jara, kdy při první vlně pandemie některé lázně podobným způsobem fungovaly. Nakažení lidé byli například ve středočeských Lázních Toušeň, což tehdy vyvolalo kritiku na radnici i mezi obyvateli.

„Už na jaře se ukázalo, že lázně nejsou z mnoha důvodů vhodnou volbou pro toto řešení. Nedisponujeme odpovídajícím technickým vybavením ani lékaři a zdravotnickým personálem s potřebnou specializací,“ upozornila mluvčí Lázní Teplice Yveta Slišková.

Podobně jsou na tom i v Lázních Mšené. „Takové opatření si při zdravém rozumu neumím představit. Až na pár výjimek máme všude koberce a další vybavení, se kterým by se nedaly pokoje udržovat hygienicky čisté pro osoby s virovým onemocněním,“ podotkl ředitel lázní František Och.

Problém je podle něj i v tom, že se areál lázní skládá ze sedmi prakticky neoplocených lázeňských objektů, mezi kterými klienti denně přecházejí nejen na procedury, ale i na jídlo.

„V jednom pavilonu je soustředěné stravování, ve dvou léčba a balneo, v ostatních pak pokoje pro hosty. Neumím si proto představit využití našich lázní pro osoby s virovým onemocněním,“ doplnil Och.

Lázně se přitom dosud pořádně nevzpamatovaly z jarní vlny pandemie, kdy musely na čas uzavřít své domy.

„V současné době stále nelze hovořit o naplněné kapacitě. Ztráty odhadujeme v desítkách milionů korun,“ přiblížila Slišková s tím, že lázně v Teplicích přišly především o zahraniční klientelu.

„Ta u nás standardně tvoří zhruba 40 procent. Po letním období, kdy jsme v podstatě neměli hosty ze zahraničí, jsme doufali, že v tradičních podzimních termínech přijedou klienti z Německa. Aktuálně však řešíme jen storna jejich objednaných pobytů,“ dodala.

Ztráty z jara byly drastické, říká ředitel Lázní Mšené

„Ztráty z jara byly drastické, opakované zavření provozu bychom přežívali jen těžko. Díky pomocné vládní podpoře se nám ale daří velkou ztrátu snižovat. Pokud se do konce roku nestane něco mimořádného, rok bychom měli přežít,“ přidal se ředitel Lázní Mšené.

Podle něj nyní klienti hojně uplatňují vouchery od vlády, čímž pomáhají lázně zaplnit.

„Sice se stává, že tak přijedou lidé, kteří v lázních nikdy nebyli a pořádně nevědí, co mají čekat, ale vládní podporu rozhodně za pomoc považuji. Nabídka voucherů je pro nás opravdu přijatelnou formou pomoci, za kterou jsme vděčni. A klienti jistě také,“ podotkl Och.

S tím souhlasí i Slišková, podle níž díky voucherům Češi objevují lázně. „Máme tak šanci ukázat teplické lázně, město i region obyvatelům z celé republiky a získat je pro opakované návštěvy v budoucnu,“ sdělila mluvčí.

Teplické lázně přijaly přes 1 500 rezervací s vouchery

„Můžeme jim dokázat, že zde existují unikátní možnosti léčby i relaxace, a že zdejší krajina nabízí mnohé přírodní, architektonické a historické skvosty. Vouchery tedy vnímáme jako pomoc, byť zpočátku nebyla jasná pravidla a proplacení se dočkáme až následně,“ dodala Slišková.

Teplické lázně prý přijaly už přes 1 500 rezervací od lidí s vouchery. „Zájem v letních měsících byl výrazný a stejným dílem máme potvrzené rezervace i na podzim, pouze prosinec je zatím slabší. Klienti však stále objednávají,“ řekla Slišková.

Zvýšeného rizika nákazy v lázních se podle Sliškové vůbec nelze obávat (reaguje tak na nedávné vyjádření primáře infekčního oddělení ústecké nemocnice Pavla Dlouhého o tom, že pro seniory je cesta do lázní – zejména Františkových – kvůli koronaviru téměř sebevraždou).

„Již od 24. července je v lázeňských domech povinnost nošení roušek pro personál i klienty. Dále je prováděna zvýšená dezinfekce všech povrchů a čištění vody je zabezpečeno trojí cestou – roztokem směsných oxidantů, UV lampou a pískovými filtry,“ vyjmenovala opatření.

Prioritou je pro nás ochrana ubytovaných klientů

„Pro oběh bazénové vody jsou používána výkonná čerpadla, která zajišťují, že je celý objem vody každé dvě hodiny kompletně vyčištěn. Klienti navíc při nástupu potvrzují, že nebyli v kontaktu s nakaženou osobou, nebyla jim nařízena karanténa a v posledních dvou týdnech neměli příznaky chřipkového onemocnění. Je jim i měřena teplota a jsou vyšetřeni lázeňským lékařem,“ doplnila Slišková.

„Na průšvih s koronavirem jsme se připravovali od poloviny března, a také proto jsme jarní krizi přečkali dobře. Celý soubor opatření jsme ale ani přes prázdniny a léto neopustili a mnohá opatření jsme po klientech i zaměstnancích vyžadovali a stále vyžadujeme,“ uvedl Och.

„Od září navíc neubytovaným lidem neumožňujeme navštívit náš areál. Prioritou je pro nás ochrana ubytovaných klientů, pro které se snažíme vytvořit naši oblíbenou oázu klidu a bezpečí,“ dodal Och.

Také přečtěte

Honor se zbavil rodiče v okovech a vyhlíží perspektivní budoucnost

Honor vznikl jako cenově dostupná dceřinná značka koncernu Huawei. Dlouho to dobře fungovalo, než na …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *