Ve čtvrteční televizní debatě proti sobě šli dva kandidáti na viceprezidenta. Za republikány současný viceprezident Mike Pence a za demokraty senátorka Kamala Harrisová. Debata měla ale ještě jednoho účastníka, byť nezvaného. Byla jím moucha, která si Pence oblíbila a seděla mu na hlavě celé dvě minuty.
Moucha evidentně zaujala mnoho diváků. Podle nové studie vypracované Univerzitou v New Yorku byla předmětem internetových diskusí o 29 procent častěji než oba zmínění kandidáti.
Pokud však dvoukřídlého návštěvníka vyřadíme a porovnáme pouze skutečné kandidáty na viceprezidenta, pak co do počtu příspěvků vyhrál současný zástupce hlavy státu Pence. Toho uživatelé na Twitteru v průběhu debaty zmiňovali o 76 procent častěji než Harrisovou, a dokonce o 82 procent častěji po skončení debaty. Moucha se ovšem v průběhu debaty stačila sama na sociální síti zaregistrovat.
Amasse Bari z Courantského institutu, jeden z autorů studie, uvedl, že výzkum potvrdil to, čeho se všichni političtí marketéři obávají. Ať už mají kandidáti jakákoli témata, o kterých chtějí, aby se mluvilo, někdy diskusi ovlivní i ten nejmenší a nejnepředvídatelnější moment.