Web zprávy

Zavřené obchody bojují o lidi na internetu

Zavřít musely obchody s oblečením, obuví, sportovními potřebami nebo knihkupectví. Tyto podniky teď mohou v provozovnách pouze vydávat zboží, které si lidé objednají přes internet. Se zavřením obchodů se tak lidé vrhli na e-shopy. A to nejen na největší online hráče jako Alza.cz nebo Mall.cz, ale i na konkrétní prodejce.

E-shopy dosahují v průměru o 37 procent vyššího obratu než loni

A protože zejména u oblečení či obuvi, které si nemohou vyzkoušet v obchodě, hrozí, že vyberou špatně, prodejci umožňují vrátit zboží zdarma a v prodloužené lhůtě. Třeba Baťa umožňuje vrácení nevhodné obuvi do 60 dnů na prodejně nebo poštou, prodejny Deichmann dokonce nabízejí neomezenou lhůtu vrácení nenošeného a nepoškozeného zboží v originálním obalu.

Prodejny oblečení H&M lákají na bezplatné doručení i vrácení pro všechny objednávky po 21. říjnu, přičemž lhůta na vrácení zboží je prodloužena na sto dní. Sportisimo v prodejnách vydává objednávky z e-shopu a všechny nákupy od 1. října lze vyměnit či vrátit do 10. ledna.

Distributor knih Kosmas zase přispěchal s nabídkou dopravy zboží zdarma či s vyzvednutím ve zvolené prodejně do 30 minut od rezervace.

U výdejního okénka lze vyzvednout knihy i v síti knihkupectví Luxor. „Už od čtvrtka jsme zaznamenali nárůst v řádu desítek procent. Většina našich prodejen se změnila ve výdejny e-shopových zásilek,“ řekl Právu marketingový ředitel sítě knihkupectví Luxor a Euromedia Zdeněk Novák.

Samotné prodeje v e-shopu však ztrátu prodejů knih v kamenných prodejnách vyvážit nedokážou. Navíc prodejny trpí výpadkem prodejů neknižního sortimentu, jako jsou notýsky, propisky, obaly na knihy nebo tašky, které tvoří nemalou část jejich obratu.

Podle společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, roste počet nových e-shopů v Česku vysokým tempem. „Během posledních týdnů a měsíců evidujeme přibližně o 60 procent větší zájem o založení internetového obchodu, než jak tomu bývalo v běžných měsících nezasažených pandemií,“ potvrdil šéf Shoptetu Miroslav Uďan.

Řemeslníci jedou naplno

Stávající e-shopy v období mezi lednem a počátkem října dosáhly v průměru o 37 procent vyššího obratu než loni. „Nejvíce se dařilo potřebám pro domácnost a zahradu s nárůstem o 62 procent. O téměř polovinu stoupl obrat u online prodeje potravin, u drogistického a lékárenského zboží činil 39 procent,“ doplnil Uďan.

Napilno mají také řemeslníci. „Opravny normálně fungují, servis je povolen za dodržení hygienických opatření. Na jaře nám zakázky klesly téměř k nule, teď se lidé bojí míň.

Nestává se, že by nechtěli, aby za nimi řemeslník přišel domů,“ řekl Právu Charvát.
Aktuálně je prý hodně poptávek po opravě mobilů, počítačů, sluchátek s mikrofonem nebo tiskáren.

Také přečtěte

Smartphonový paparazzi vyfotil prototyp ohebného xiaomi

Prototyp ohebného xiaomi | foto: Weibo Fotografie doputovaly z čínské sociální sítě Weibo. Na nich můžeme …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *